AKUPUNKTUR İLE BEL FITIĞI TEDAVİSİ

Tüm fıtıkların yaklaşık % 90’ı bel bölgede görülür. Bel fıtığı en sık L4-L5 ve L5-S1 seviyelerinde görülür. Bunun nedeni bu seviyelerde yüklenmenin daha fazla ve bu segmentlerin daha hareketli olmalarına bağlanabilir. En belirgin semptom ağrıdır.

Bel Fıtığı Tedavi Yöntemleri
Bel fıtığı tedavisi büyük ölçüde bel fıtığın derecesine ve bel ağrısının şiddetine bağlı olarak planlanır. Disk herniasiyonu olan hastaların ancak % 1-3′ lük kısmı cerrahi tedaviyi gerektirmektedir. Kauda ekuina sendromu (mesane ve bağırsak işlev bozukluğu, duyu kaybı, her iki bacakta uyuşukluk ve güçsüzlük) her türlü tıbbi tedavi ve önleme rağmen ilerleyici nörolojik kayıplar olması durumunda cerrahi tedavi gerekebilir.

Ameliyat gerektirmeyen hastalarda fizik tedavi ve ilaç tedavisi dışında günümüzde etkili ve tedavi edici yöntemlerden akupunktur tedavisi sıkça baş vurulan tedavi yöntemidir.

(WHO) – Dünya Sağlık Örgütünün yayınladığı rapora göre akupunkturla tedavi edilebilen hastalıklar grubunda bel fıtığı yer almaktadır.

Akupunkturun Tedavi Etkisi
İlk seanslarda önce ağrı giderici etki kendini gösterir, hastanın ağrısı azalır. Akupunktur vücutta bulunan ve doğal ağrı kesici özelliği olan endorfin hormonunu harekete geçirerek bunu sağlamış olur.  Sonraki seanslarda artık tedavi edici etki kendini gösterir ve fıtık anatomik olarak gerilemeye başlar, diski oluşturan yapılardaki doku yenilenmesi başlar. Fıtık bölgesine kan dolaşımı artarak kas gevşetici ve ödem çözücü maddeler o bölgeye hucum eder. Akupunkturla uyarılan böbrek üstü bezleri kortizon salgılayarak fıtık bölgesindeki dokulardaki ödemin çözülmesine etki ederek damar ve sinirlere yapılan baskının ortadan kalkmasını sağlamaktadır. Akupunktur vücutta bulunan kas gevşetici ve doku besleyicileri maddeleri harekete geçirerek, bel çevresi (paravertebral) kas spazm şikayetleri azalır, kaslar kuvvetlenir ve hastanın duruşu düzelir. Akupunktur tedavisinin tetiklediği sakinleştirici etkiye sahip hormonlar sayesinde hasta psikolojik olarak rahatlamaktadır.

Akupunktur tedavisi sürecinde hasta normal yaşamına devam edebilir. Ayrıca akupunktur tedavisi, ilaç tedavisindeki yan etkileri ve cerrahi tedavilerdeki riskleri içermez.

Linkler

Fit Tıp 2022 - Her Hakkı Saklıdır.