AKUPUNKTUR İLE SİGARA BIRAKMA TEDAVİSİ

Sigara bağımlılığın hem fiziksel hem psikolojik bağımlılık türü olması nedeniyle sigarayı bırakma denemesi çoğu zaman başarısız kalır. (WHO)-Dünya Sağlık Örgütün yayınladığı raporlara göre sigara bağımlılığı akupunkturla tedavi edilebilir.

Akupunktur Tedavi Etkisi Nedir ?

Beynimizde salgılanan serotonin ve endorfin hormonları sayesinde kendimizi mutlu, keyifli ve huzurlu hissederiz. Sigara kullanıldığında bağımlılık yapan nikotin maddesi serotonin ve endorfin salgılayan reseptörleri bloke ederek bu iki hormonun salgılama işini kendisi üstlenmeye başlar. Sigara içilmediğinde nikotin yokluğuna bağlı kandaki serotonin ve endorfin konsantrasyonu azalır ve nikotin yoksulluk belirtileri ortaya çıkar. Bundan dolayı sigara bırakma denemesini çoğu zaman başarısız kalır. Akupunktur tedavisi serotonin ve endorfin salınımını tekrar aktifleştirerek sigarayı bırakmış kişi en zorlu geçen ilk üç günü daha sakin, keyifli ve huzurlu geçirir, nikotin yoksulluk belirtilerini minimumda hisseder ve sigara içme isteğini engeller.

Sigarayı bırakmaya çalışan kişide nikotin yoksulluk belirtileri özellikle ilk 72 saat (3 gün) kendini gösterir. Bu belirtilerden bazıları: kolay kızma ya da öfkelenme, baş dönmesi, kas kasılması, gerginlik, depresif duygu durum, huzursuzluk, anksiyete, konsantrasyon güçlüğü, yerinde duramama, tütün içme arzusu, uyku kalitenin bozulması, yorgunluk, uyuşma ve boşluk hissi, baş ağrısı, ishal veya kabızlık ve iştah artışı. Bu belirtiler aslında geçicidir ve sigara içilmediğinde vücudun kendini onarmaya başladığını gösterir. Akupunktur tedavisi ile sigarayı bırakan kişilerde nikotin eksikliğine bağlı yoksulluk belirtileri düşük düzeyde yaşanır veya belirtilerin ortaya çıkması engellenir.

Ayrıca yapılan klinik araştırmalar gösteriyor ki akupunktur ile sigarayı bırakan kişilerin tekrar sigaraya başlama oranı, kendi iradesiyle sigarayı bırakan gruba göre ve ilaçla sigarayı bırakan gruba göre daha düşüktür.

Linkler

Fit Tıp 2022 - Her Hakkı Saklıdır.