AKUPUNKTUR İLE STRES TEDAVİSİ

Her şeyin üstünüze geldiğini hissediyor ve hatta fiziki sağlığınızın da bozulduğunu fark ediyorsanız, stres seviyenizi kontrol edemeyecek noktaya geldiniz demektir. Çünkü stres genellikle kontrol edilemeyecek düzeye geldiğinde kendini belli eder.

Her insanın stres seviyesi farklıdır, bu nedenle hangi aşamada kontrol edilemez hale geldiği her insanda farklılık gösterir. Kimi insanlar ölüm, ayrılık gibi durumlarda bile sakin kalabilirken, kimi insanlar için kısa süre gecikmiş borç bile ciddi bir mesele olabilir.

Her kişinin stres seviyesi farklı olsa da stresin belirtileri genellikle benzerlik gösterir. Bunlar psikolojik, duygusal, fiziksel ve davranış belirtileri olarak ayrılır.

Stresin psikolojik belirtileri: Zihinsel performans eksikliği, hafıza problemleri, unutkanlık, konsantre olamama, zayıf yargı, sadece olumsuzları görmek, dengesiz ruh hali, endişeli veya yarış düşünceleri ve sürekli endişeli olmak.

Duygusal belirtiler: Depresyon veya genel mutsuzluk, anksiyete – kaygı ve ajitasyon, sinirlilik veya öfke, bunalmış hissetmek, yalnızlık ve izolasyon.

Stresin fiziksel belirtileri:  Ağrı ve sızılar, değişken bağırsak alışkanlığı: ishal veya kabızlık nöbetleri, bulantı, baş dönmesi, baş ağrısı, göğüs ağrısı, kalp çarpıntısı, cinsel dürtü kaybı, sık soğuk algınlığı veya grip geçirme.

Stresin davranış belirtileri: Az ya da çok yemek, çok fazla ya da çok az uyumak, erteleme veya ihmal etme sorumlulukları, rahatlamak için alkol, sigara veya uyuşturucu kullanmak, sinir alışkanlıkları (örneğin tırnak ısırma, tüy koparma hastalığı-trikotilomani).

Streste Akupunkturun Faydaları Nelerdir?
Akupunktur
  vücutta bulunan doğal sakinleştirici maddeleri salgılatarak stres seviyesini azaltır ve kortizolun kan değerlerinde düşüşe sebep olur. Akupunktur tedavi süreci ilerleyince kanda kortizol değeri azalınca kortizol fazlalığın devreye soktuğu mekanızmalar tek tek zamanla kırılmış olur.
Akupunktur limbik sistem, otonom sinir sistemi ve endokrin sistemi üzerine etki ederek tedaviyi sağlar. Limbik sistem, beynin derinliklerinde bulunan ve temelde duygu ve davranışların düzenlenmesi, uzun süreli hafıza ve motivasyondan sorumlu beyin bölgelerinin ortak adıdır. Beyin ödül merkezi de burada bulunur.  Akupunktur kanda serotonin, endorfin, dopamin ve ağrı kesicileri artırarak keyif verir, endişeleri yok eder, kaygıları azaltır ve vücut ağrılarını dindirir.

Linkler

Fit Tıp 2022 - Her Hakkı Saklıdır.