Sırt Ağrısı

Sırt ağrısı toplumda çok yüksek sayıda bulunan ve iş göremezliğe neden olan bir durumdur. Nüfusun %16 ‘sında kronik devamlı sırt ağrısı bulunmaktadır.Ömrü boyunca en az 1 kere sırt ağrısı çektiğini söyleyen kişi oranı tüm nüfusun %80’idir.

Sırt ağrıları dünya çapında en fazla iş görememezlik nedeni olan hastalıktır. Ayrıca üst solunum yolu enfeksiyonlarından sonra en fazla hastaneye başvurma nedenidir. Çalışan kişilerin %50 ‘si her yıl en az 1 kere sırt ağrısı çektiklerini bildirmişlerdir.

Amerikaya sırt ağrısının maliyeti yılda 50 milyar dolar olmaktadır. Ayrıca sırt ağrılarının çoğunun nedeni hafif ve organik olmayan nedenlerdir. Yani kırık , kanser , romatizmal vb hastalıklar dışındaki nedenlerdir.
Sırt ağrılarının 1 numaralı sebebi postürel bozukluklardır. Posturel bozukluklar olarak omurga bozuklukları ve eğrilikleri, kas anomalileri, devamlı masa başı ve düzgün olmayan pozisyonda çalışmanın yan etkileri gösterilebilir.

Özellikle posturel bozukluklar 30 lu yaşlardan sonra ortaya çıkar. Ortaya çıkan ağrı deyim yerindeyse öldürmez ama süründürür.

İlaçsız olarak sırt ağrılarını azaltmak için neler yapmalıyız?
Öncelikle egzersiz. Sık ve tekrarlanan normal kilonuzda olmanızı sağlayan ve sırt kaslarını güçlendiren egzersizler. Haftada 3 gün ve belli bir zaman dilimi yapılmaz ise adı spor değil hobi olur.
Uzun süre oturmaktan veya sabit durmaktan kaçının!..

Yumuşak doku masajları spazm gelişmiş kasların açılmasında faydalıdır. Bunlara hepimizin bildiği doğal masajar, lenf nodu masajları ve kuru kupa terapileri gibi tedaviler eklenebilir. Buna ek olarak kaslarda spazmı azaltmak için kuru iğneleme gibi alternatif terapiler denenebilir.

Proloterapi ülkemizde 2014 yılından itibaren uygulanan ve Tamamlayıcı Tıp ünitelerinde yapılması gereken bir tedavidir. Ülkemizde yeni olsa da dünyada 50 yıldan fazladır sırt ve kronik ağrılarda tedavi için kullanılmaktadır. https://bit.ly/2KVoqLw

Proloterapi asıl amacı hasarlı doku yakınında minör bir inflasmasyon dokusu oluşturmaktır. Bu inflamasyon çevre dokulardaki travmaları yaralanmaları iyileştirmede fayda sağlar. Proloterapi buna ek olarak birçok farklı hastalıkta kullanılır. https://bit.ly/2Jp3DKv

Sırt ağrısından korunmada beslenme de çok büyük önem taşır. Özellikle anti-inflamatuvar ve kollajenden zengin diyetler önermekteyiz. Özellikle omega 3 , potasyum dan zengin günde en az 2 litre su içmeyi önermekteyiz.

Kronik inflamasyonu önleyen ana suplementler ise Zerdeçal(içeriginde bulunan Curcumin ile) , MSM (Methylsulfonylmethane) , Omega 3 , Kapsaisin(kırmızı biberde bulunmaktadır) ve bunun gibi ürünlerdir.
Ben ise pratiğimde sırt ağrısı hastalarına Dr. Michel Marignan’ın uyguladığı Fransız kulak akupunktur ile tedavi etmeye çalışmaktayım. Postur bozukluklarının sadece yan duruş pozisyon bozukluğuna bağlı olmadığı ++
Buna ek olarak diş sıkma yani çene eklemi, Ayakların yan basması yani pes valgus ve varus gibi sorunların da postür bozukluğu dolayısı ile bel , sırt , eklem ağrılarına neden olduğunu savunmaktadır. Bu hastalara sadece kulaktan iğneleyerek veya frekans ile tedavi edilmektedir.

Linkler

Fit Tıp 2022 - Her Hakkı Saklıdır.