Siyatik Ne Kadar Sürer?

Siyatik süresi tipik olarak altta yatan sorunun tipine ve ciddiyetine bağlıdır. Siyatik genellikle birkaç hafta içinde düzelirken, tıbbi durum belirtilerinizin iki yıla kadar sürmesine neden olabilir.

Akut siyatik ne zaman kronikleşebilir?

Siyatik neden olabilen yaygın durumlar arasında, siyatik sinir kökünü tahriş eden veya alevlendiren alt sırtınızdaki bir sorun bulunur, örneğin  :

• Lomber fıtıklaşmış disk
  • Lomber spinal stenoz
  • Lomber dejeneratif disk hastalığı
  • spondilolistezis
  • Kas spazmı, alt sırt veya pelvik kaslarınızda iltihaplanma

Bel probleminiz yeniyse, aralıklı olarak alevlenebilen ve 4-6 haftaya kadar sabit kalabilen akut siyatik yaşayabilirsiniz,Daha sonra genellikle kendi kendine geçer.

Tedavi edilmezse veya altta yatan neden şiddetliyse, siyatik iki ay veya daha uzun süren kronik ve kalıcı hale gelebilir.

Siyatik herkes için farklı şekilde oluşur. Siyatikte, her biri uyluğunuzun, bacağınızın veya ayağınızın farklı bir bölümünde ağrıya ve uyuşmaya neden olan bir dizi sinir kökü etkilenebilir.

Spesifik bir tedaviye yanıt, aynı siyatik teşhisine sahip farklı bireyler arasında da değişebilir. Doğru tedaviyi bulmak genellikle bir deneme yanılma sürecidir.

Siyatikten anlamlı bir şekilde kurtulmak için evde bu tedavilerin bir kombinasyonunu deneyebilirsiniz:

Buz tedavisi:Akut siyatik için arka pelvisinize bir buz torbası koyabilirsiniz. Buz uygulaması, kan damarlarını daraltarak, kan akışını azaltarak ve alt sırttaki iltihabı azaltarak ağrıyı gidermeye yardımcı olur.

Ağrı kesici ilaç:Topikal ağrı giderici kremleri/jelleri deneyebilir veya nonsteroid antiinflamatuar ilaçlar (NSAID) gibi ilaçlar kullanabilirsiniz.Oral ilaçlar kan dolaşımında birikip tüm vücudu etkilerken, topikal ilaçlar lokal etkileri nedeniyle daha hızlı etki edebilir.

Isı tedavisi:Kronik siyatikiniz varsa, ısı tedavisi gergin kasları gevşeterek ve kan akışını iyileştirerek semptomlarınızı hafifletmeye yardımcı olabilir. Bu etkiler ayrıca alt sırt dokularınızı iyileştirmeye yardımcı olabilir.

Masaj:Belinize hafifçe masaj yapmak kas gerginliğini azaltabilir, kan dolaşımını iyileştirebilir ve endorfinleri (vücudunuzun doğal kendini iyi hissetme hormonu) serbest bırakabilir. Masaj, vücudun iyileşme yeteneklerini artırarak geçici ancak etkili bir ağrı kesici sağlayabilir.

Siyatikten kurtulmak için evde egzersiz yapmak

Rutin bir egzersiz programı, akut siyatik ağrısının kontrolünde ve gelecekteki alevlenmelerin önlenmesinde faydalıdır. Egzersizler bir fizyoterapistten öğrenilebilir ve evde devam ettirilebilir.

Linkler

Fit Tıp 2022 - Her Hakkı Saklıdır.