Uyku Apnesi Nedir?Uyku Apnesi Tedavisi

Uyku apnesi, uyku sırasında oluşan solunum duraklamalarıdır. Yalnız bu hastalıkta sadece solunum durması değil, azalması (hipopne) de neden olabilir.

Solunum periyodik olarak durduğu zaman, bu hali dışarıdan dinleyen birisi horlamanın belirli aralıklarla kesildiğini duyar. Bu sırada kan oksijen seviyesi düşer, karbondioksit seviyesi artar. Kandaki bu değişimler beyindeki merkezleri uyararak uyanmayı sağlar.

Uyku kesilince kişinin boyun kasları uyanıkken olduğu gibi normal kasılma gösterir. Hava yolu açılır ve hasta tekrar uykuya geçer.  Bu nefes kesilme süresi bazen on saniye bazen de bir-iki dakika kadar olabilir. Bu soluksuz duraklamalar gece boyunda tekrarlanır. Sabaha dek elli yüz kez tekrar edenler olabilir.

Bu rahatsızlık özellikle büyükşehirlerde çok yaygınlaşmıştır. Bu rahatsızlıkta kişinin fizyolojik yapısının önemi olmakla birlikte, vücuttaki bağışıklık sisteminin bozulması, anksiyete bozukluğu , bazı  mide ilaçları, sinir ilaçları, ağrı kesiciler, antibiyotikler, kimyasal maddeler, hazır gıdalarda bulunan koruyucu maddeler vs de uyku apnesi için  hazırlayıcı faktörlerdir.

Uyku apnesinin belirtileri nelerdir?
Gürültülü horlama, apne nöbetleri sırasında horlamanın duraklaması, geçici sessizlik dönemleri, uykuda aşırı terleme, sabah dinlenmeden kalkma, gün içinde yorgunluk hali, uyuklama, sabah baş ağrıları, ağız kuruluğu, kişilik değişiklikleri, konsantrasyon eksikliği gibi.

Akupunktur ve Uyku Apnesi
Uyku apnesi tedavisinde de akupunktur, bilinen tedaviler arasında en etkili olanıdır. Akupunktur vücudu bir bütün olarak tedavi eder, yeniler. Vücuttaki bütün hücrelerde tamir bakım ve onarım faaliyetini başlatır, bağ ve kas dokularını kuvvetlendirir. Vücuttaki ağrıların giderilmesinde oldukça etkilidir. İmmün (bağışıklık) sistemini dengeler. Uykusuzluk, sabah yorgunluğu, halsizlik gibi durumları ortadan kaldırır. Ödem çözücü özelliğiyle damarlar ve sinirlere yapılan baskıyı önler, rahatlayan sinirler sebebiyle ağrı ve şikayet ortadan kalkmış olur. Vücudu zindeleştirir, gençleştirir. Uyku kalitesini artırır. Anksiyeteyi, stresi, gerginliği ortadan kaldırır.

Daha detaylı bilgi almak için(0212)660 5660 veya (0541)967 3861    numaralı telefonu arayabilir veya aynı numaradan  whatsapp dan yazabilirsiniz.